Afro Dance

Für die Teilnahme am Kurs Afro Dance ist eine Anmeldung erforderlich. Die Kursgebühren sind aufgeführt in der Reihenfolge Studierende / Mitarbeiter/innen / Externe / Externe ermäßigt*. Mindestalter für Externe 18 Jahre.

Afro Dance ist eine Tanzform, in der traditionelle afrikanische Tanzstile mit Streetstyles und populären Trends vereint werden.

Der Tanzlehrer, Prince, kommt aus Guinea und tanzt selbst seit er 8 Jahre alt ist. Er war Mitglied in verschiedenen Afro Dance-Performance-Gruppen und unterrichtet seit einigen Jahren Kinder und Erwachsene. In seinem Tanzunterricht verbindet er traditionelle subsaharische Tanzelemente mit modernen Elementen, zum Beispiel aus dem HipHop.

In dem Kurs werden verschiedene Tanztechniken und Choreographien zu Afrobeats-Musik erlernt. Der Kurs ist sowohl für Anfänger*innen als auch für Fortgeschrittene geeignet. Alle sind willkommen.

For participation in Afro Dance you need to register. Course fees are displayed in the order students/employees/externals/externals reduced*. Minimum age for externals is 18 years.

*Reduction granted for verification of: pensioner, trainee, pupils, trainee teacher, law clerk, disabled, people receiving social security under Bürgergeld.

Afro Dance is a dance form in which traditional African dance styles are combined with street styles and popular trends.
The dance teacher, Prince, comes from Guinea and has been dancing himself since he was 8 years old. He has been a member of various Afro dance performance groups and has been teaching children and adults for several years. In his dance classes, he combines traditional sub-Saharan dance elements with modern elements, for example from hip hop.

In the course various dance techniques and choreographies to Afrobeats music will be learned. The course is suitable for both beginners and advanced dancers.

Everyone is welcome.

5170-01Di21:00-22:00Entspannungshalle oben22.10.-11.02.Prince