Step Aerobic

Für die Teilnahme am Kurs Step Aerobic ist eine Anmeldung erforderlich. Die Kursgebühren sind aufgeführt in der Reihenfolge Studierende / Mitarbeiter/innen / Externe / Externe ermäßigt*. Mindestalter für Externe 18 Jahre.

Step Aerobic - ist Aerobic mit einem Step-Brett. Das dynamische Workout wird in einer Gruppe zu motivierender Musik (meist 120-135 beats per minute) durchgeführt. Das Step Training kombiniert, ähnlich wie das klassische Aerobic, Elemente aus Gymnastik und Tanz. Neben der Ausdauer wird die Koordination geschult und der ganze Körper gestärkt, so werden Bauch, Beine und Po trainiert.

For participation in Step Aerobics you need to register. Course fees are displayed in the order students/employees/externals/externals reduced*. Minimum age for externals is 18 years.

*Reduction granted for verification of: pensioner, trainee, pupils, people with disabilities, people receiving social security under Bürgergeld.
Step aerobics- is aerobics using a step board. The dynamic workout is performed in a group to motivating music (usually 120-135 beats per minute). Similar to classic aerobics, step training combines elements of gymnastics and dance. In addition to endurance, coordination is trained and the whole body is strengthened, so abs, legs and butt muscles are trained.
1800-01Do18:00-19:00Entspannungshalle unten11.04.-18.07.Charlotte