Step Workout

Für die Teilnahme am Kurs Step Workout ist eine Anmeldung erforderlich. Die Kursgebühren sind aufgeführt in der Reihenfolge Studierende / Mitarbeiter/innen / Externe / Externe ermäßigt*. Mindestalter für Externe 18 Jahre.

In diesem Kurs erlernen wir gemeinsam die Grundschritte auf dem Step und setzen sie in verschiedenen Schrittkombinationen zu kleinen Choreografien zusammen.

Neben den Cardio-Einheiten auf dem Step wird der ganze Körper durch Kräftigungsübungen trainiert.

Der Kurs eignet sich ideal für alle Anfänger, aber auch für alle, die schon ein paar mal auf dem Step standen.

Komm vorbei und lass uns gemeinsam Schwitzen! :-)

For participation in Step Workout you need to register. Course fees are displayed in the order students/employees/externals/externals reduced*. Minimum age for externals is 18 years.

*Reduction granted for verification of: pensioner, trainee, pupils, people with disabilities, people receiving social security under Bürgergeld.

In this course, we learn the basic steps on the step and put them together in various step combinations to create small choreographies.

In addition to the cardio units on the step, the whole body is trained with strengthening exercises.

The course is ideal for all beginners, but also for anyone who has already been on the step a few times.

Come along and let's sweat together! :-)

1810-01Mo16:00-17:00Entspannungshalle unten28.10.-10.02.Alina